Jaunumi

03.03.2017

"Briljanta kāja", 1.posms, Cēsis, FAI2


FAI2 kategorijas sacensības piezemēšanās ar paraplānu precizitātē
Ziemeļeiropas un Austrumeiropas valstu kauss “BRILJANTA KĀJA”
Pirmais posms, Cēsis, 2017.gada 8.-9. aprīlis

 

 

NOLIKUMS

Sacensības piezemēšanās ar paraplānu precizitātē

Ziemeļeiropas un Austrumeiropas valstu kauss “BRILJANTA KĀJA”

Pirmais posms

 

  1. 1.         Sacensību mērķis

 

  1. 2.         Sacensību norises datumi un atrašanās vieta

Sacensības notiks Cēsīs no 8.-9. aprīlim 2017. Reģistrācija un dzīvošana notiks viesu namā “Laso” (www.laso.lv). Sacensību norises vieta var mainīties atkarībā no laikapstākļiem. Izmaiņu gadījumā informācija tiks publicēta interneta vietnēs: www.paragliding.lv, www.adrenalins.lv.

Rezerves datumi sacensībām 20.-21. maijs 2017.

 

3. Sacensību organizatori

Latvijas paraplanierisma federācija, paraplanierisma klubs “ADRENALĪNS”.

Mājas lapas: www.paragliding.lv, www.adrenalins.lv

 

4. Sacensību dalībnieki

Atvērtajās sacensībās var piedalīties piloti no visām valstīm. Sacensību lidojumu skaits – 8 (minimālais – 2). Dalībnieku skaits čempionātā ne vairāk par 40 pilotiem. Priekšroka dalībai čempionātā ir tiem, kuri ir reģistrējušies sacensībām elektroniski un ir apmaksājuši dalības maksu līdz 31. martam 2017.


 

5. Prasības dalībniekiem un dalības noteikumi

Sacensību dalībniekiem jābūt visām iemaņām, lai veiktu patstāvīgus lidojumus, jābūt pieredzei startējot gan ar aktīvo, gan pasīvo vinču dažādos laikapstākļos.

Katra dalībnieka pienākums ir darīt visu iespējamo, lai nodrošinātu savu un apkārtējo cilvēku drošību. Pielaides ierobežojumi pēc paraplānu klasēm – paraplāniem jābūt sertificētiem. Sacensību dalībnieks pats ir atbildīgs par inventāra atbilstību un lidojuma drošību!

Obligāti jābūt ķiverei, rezerves izpletnim, vinčošanas atkabei!

Organizatori nenes ne kolektīvo, ne personīgo atbildību par jebkāda veida morāliem vai materiāliem zaudējumiem dalībniekiem vai trešajām personām ne pirms sacensībām, ne sacensību laikā, ne pēc sacensībām.

 

6. Dalībnieku reģistrācija

Pie reģistrēšanās sportists iesniedz:

- personas apliecinošu dokumentu;

- derīgu sporta pilota licenci FAI vai nacionālo licenci;

- parakstītu apliecinājumu par atteikšanos no pretenzijām pret organizatoriem un par ekipējuma derīgumu lidojumam;

- dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu;

- Maksājuma uzdevumu pārskaitījumam Latvijas paraplanierisma federācijai 30 eiro, kas tika veikts līdz 7. aprīlim 2017 vai uz vietas 40 eiro skaidrā naudā, ja dalībnieku skaits, kas reģistrējušies un veikuši maksājumu elektroniski līdz 31. martam 2017, nav sasniedzis maksimālo skaitu – 40.

Saņēmējs: Biedrība "Latvijas Paraplanierisma Federācija"

Reģistrācijas numurs: 40008062282

Bankas nosaukums: A/S SWEDBANK

BIC/SWIFT: HABALV22

Konts: LV77HABA0551012413176

Maksājuma piezīmēs norādīt sportista vārdu un uzvārdu.

 

Dalībnieku reģistrācija notiek interneta vietnē www.adrenalins.lv līdz 31. martam 2017. Kā arī reģistrēties varēs uz vietas Laso (www.laso.lv), kur notiks brīfings, ja iepriekš reģistrējušo dalībnieku skaits nebūs jau sasniedzis maksimālo – 40.


7. Dalības nosacījumi

Visi dalībnieki reģistrēšanās procesā obligāti paraksta Apliecinājumu par atteikšanos no pretenzijām. Dalībnieks reģistrējoties labprātīgi uzņemas pienākumu ievērot sacensību noteikumus, kas ir aprakstīti šajā Nolikumā, sekot FAI kodeksam, respektēt organizatoru un tiesnešu kolēģijas lēmumus.

 

8. Dzīvošanas apstākļi

 

Organizatori piedāvā iespēju dzīvot telšu pilsētiņā, motormājā (angliski: camper) vai arī palīdzēs izvietoties citās viesnīcās.

Sacensību dalībnieku barošanu veic organizatori (brokastis 8. un 9. aprīlī, pusdienas 8. un 9. aprīlī, vakariņas 8. aprīlī). Ēdināšanas apmaksu veikt skaidrā naudā reģistrējoties sacensībām. Cena – 10 eiro.

Dalībnieku transporta līdzekļi tiks izvietoti stāvlaukumā, kuru norādīs organizatori. Organizatori nenes atbildību par dalībnieku un līdzbraucēju-skatītāju transportlīdzekļu drošību. Sacensību dalībnieki viesu namā Laso “www.laso.lv” var ierasties agrāk. Sportistiem, kas ieradīsies agrāk tas ir obligāti jāpaziņo organizatoriem. Treniņu lidojumi var notikt ar sacensību direktora atļauju.

 

9. Sacensību programma

07.04.2017 – 08.04.2017 (rīts) – dalībnieku ierašanās sacensību norises vietā.

08.04.2017

7.30. – brokastis

8.00 – 9.00 reģistrācija, kārtas numuru izloze;

9.00 – 9.30 sacensību atklāšanas ceremonija, brīfings;

9.30 – 18.00 lidojumi pēc sacensību programmas;

18.00 – 20.00 pirmās sacensību dienas rezumē;

20.00 – 23.00 atpūtas pasākums.

09.04.2017

8.00 – brokastis;

8.30 – brīfings;

9.30 – 14.00 lidojumi pēc sacensību programmas;

14.00 –17.00 visu sacensību rezumē, sacensību noslēguma ceremonija, uzvarētāju apbalvošana, dalībnieku došanās mājās.

Organizatoriem ir tiesības izmainīt sacensību programmas grafiku un dažus šī Nolikuma punktus sakarā ar pavasara grūti paredzamajiem laikapstākļiem, bet tikai objektīvu iemeslu dēļ.

Pēc iespējas un/vai pēc nepieciešamības Nolikuma punktu izmaiņu variantu izvērtēšana un lēmuma pieņemšana balsojot, tiks nodota komisijai, kas sastāv no organizatoriem, tiesnešiem un pilotu-dalībnieku pārstāvjiem.

 

10. Sacensību norises nosacījumi

Sacensības notiek saskaņā ar šo Nolikumu un FAI sporta kodeksa 7C sadaļu. Katrs dalībnieks iepazīstas ar šo Nolikumu patstāvīgi. Pieņemot lēmumu piedalīties sacensībās, pilots apstiprina, ka piekrīt šim Nolikumam. Kodeksa un Nolikuma nezināšana neatbrīvo no atbildības! Dalībnieku kārtas numuru sacensību lidojumos nosaka izlozē.

Starta numurs dalībniekam ir jāizvieto virs drēbēm uz kājas - zem ceļa. Neierašanās uz startu, kad pienākusi pilota kārta startēt, tiek sodīta ar maksimālo punktu skaitu konkrētajā lidojumā. Sportista startēšana ne pēc sava kārtas numura ir saskaņojama ar sacensību galveno tiesnesi.

Veikt lidojumus sacensību norises vietā drīkst tikai ar organizatoru atļauju un paziņojumu. Sacensību dalībnieku vinčošana notiks, izmantojot pasīvās vinčas. Iespējama arī vinčošana ar aktīvajām vinčām. Stipra vēja gadījumā (vairāk par 7 m/s) organizatori var pārtraukt sacensību norisi līdz brīdim, kad laikapstākļi uzlabojas.

Rācijas un citus sakaru līdzekļus sacensību laikā nedrīkst izmantot, lai veiktu korekcijas pilota lidojumā uz mērķi, izņēmums ir ārkārtas gadījumi. Sacensību oficiālā radiosakaru frekvence tiks izsludināta brīfingā.

Sacensību dalībnieks drīkst startēt tikai pēc lidojumu vadītāja komandas. Nākamajiem 2 pilotiem jābūt pilnībā gataviem uzreiz startēt, lai iepriekšējā pilota neveiksmīga starta gadījumā aizņemtu viņa vietu.

Atkabināšanos no vinčošanas troses drīkst veikt tikai pēc vilkmes pazušanas trosē, kad ir sasniegts nepieciešamais augstums (apmēram 100 metri).

Starts skaitās noticis pēc galvenā tiesneša un starta tiesneša lēmuma. Neveiksmīgas pacelšanās gadījumā, ja tas nav noticis pilota sliktas sagatavošanās dēļ, pilotam ir tiesības uz atkārtotu startu. Ja pilots nevar veikt pacelšanos trīs mēģinājumos savas vainas dēļ, viņš tiek sodīts ar maksimālo punktu skaitu attiecīgajā raundā.

Pilotiem gaisā ir pienākumus izkārtoties pēc augstuma tā, lai izslēgtu vienlaicīgu lidošanu un nolaišanos mērķī. Situācijā, kad vienlaicīgi uz mērķi lido vairāki piloti, priekšroku dod tas pilots, kurš ir augstāk. Pilotam, kas deva priekšroku ir tiesības vērsties pie organizatoriem ar lūgumu veikt atkārtotu startu. Lēmumu sūdzības iesniegšanai par atkārtotu startu pilotam ir jāpieņem patstāvīgi bez konsultācijām ar citiem pilotiem.

Sacensības skaitās notikušas, ja ir veikti ne mazāk, kā 2 sacensību raundi.

 

11. Papildus drošības pasākumi, lai nodrošinātu lidojumu drošību

Sacensību dalībniekiem ir pienākums stingri ievērot drošības noteikumus lidojumu laikā. Sacensību dalībniekiem pacelšanās un nolaišanās vietā ir aizliegts smēķēt, atstāt atkritumus, ekipējuma elementus, benzīna bākas, iepakojumus utt. Pilots alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmē startam netiek pielaists. Tiesnešu kolēģijai ir tiesības veikt medicīnisko kontroli izlases kārtībā.

Aizliegts atrasties vinčošanas trajektorijā starta brīdī. Dalībniekiem, kuri gaida rindas kārtībā savu kārtu startēt, aizliegts pacelt gaisā paraplānu starta laukumā, lai nemaldinātu vinčotāju. Priekš ekipējuma sagatavošanas startam tiks ierādīts atsevišķs laukums.

Kā arī ir aizliegts pacelt gaisā paraplānu rajonā starp startu un piezemēšanās mērķi, jo īpaši piezemēšanās mērķa tuvumā!

Sacensību dalībniekiem un arī atbalstītājiem-skatītājiem un jebkuram citam ir aizliegts atrasties piezemēšanās mērķa zonā. 10 metru rādiusā no mērķa centra drīkst ienākt un atrasties tikai tiesnešu kolēģija, organizatori un pilots, kurš tikko piezemējies mērķī. Pēc piezemēšanās pilota pienākums ir maksimāli ātri savākt paraplānu un pamest mērķa zonu, lai dotu iespēju turpināt strādāt tiesnešu kolēģijai, kā arī, lai netraucētu nākamā pilota piezemēšanos mērķī!

Katrs sportists nes personīgu atbildību par laicīgu sagatavošanos lidojumiem un drošības nodrošināšanu lidojumu laikā, kā arī par piezemēšanās vietas izvēli un pašu piezemēšanos. Visiem sportistiem, atrodoties gaisā,  ir pienākums būt ļoti piesardzīgiem un pieņemt visus no viņiem atkarīgos mērus, lai novērstu lidojumu drošības draudus.

Gadījumā, kad pēc organizatoru domām, pilots bīstami vada paraplānu vinčošanas procesā, pilota vinčošana var tikt pārtraukta.

Ja dalībnieks pieļauj nekontrolētu paraplāna noraušanos vai viņa rīcība lidojot uz piezemēšanos (kā arī jebkuros citos gadījumos) pēc organizatoru domām ir bīstama, organizatoriem ir tiesības izteikt oficiālu brīdinājumu un pēc atkārtota brīdinājuma par pārkāpumu pilotu diskvalificēt.

Ja pilots redz, ka droša lidojuma trajektorija vai piezemēšanās mērķī ir traucēta vai apdraudēta no cita pilota, kas ir zemāk un arī lido uz piezemēšanos mērķī, tad augstāk esošajam pilotam ir skaidri rācijā jāpaziņo vai jādod jebkāds cits nepārprotams signāls, ka viņš nelidos uz mērķi, jo zemāk ir paraplāns, kas arī lido uz mērķi. Pēc paziņojuma augstāk esošajam pilotam jālido prom no mērķa un jāveic droša piezemēšanās tā, lai tiesneši nepārprotami saprastu lēmumu nelidot uz mērķi. Šādā gadījumā pilotam ir tiesības pieprasīt atkārtotu startu. Tas vai pilotam pienākas atkārtots starts izlemj galvenais tiesnesis vienpersoniski vai arī sadarbojoties ar tiesnešu kolēģiju.

Atkārtota starta pieprasījums netiek izskatīts tajā gadījumā, ja pilots acīmredzami un pārliecinoši lidojis uz sacensību piezemēšanās mērķi un tad pēkšņi demonstratīvi pagriezis paraplānu prom no mērķa bez objektīva iemesla.


12. Rezultātu un uzvarētāju noteikšana

Sacensību dalībnieka rezultātu nosaka piezemēšanās mērķa tiesneši, kuri mēra attālumu starp pirmo pilota pieskāriena punktu zemei un mērķa centru, kura rādiuss ir 5 metri. Piezemēšanai jābūt uz kājām. Rezultāts tiek mērīts centimetros. Piezemēšanās mērķa centrā būs novietots elektroniskais mērķis, kas fiksē rezultātu no “0” (centra diametrs ir 2 cm) līdz 16 cm.

Ja sacensību dalībnieks piezemējoties vai pēc piezemēšanās pieskarās zemei ar celi, roku vai jebkuru citu ķermeņa daļu (izņemot pēdu/pēdām) vai ar jebkuru iekares daļu (izņemot kāpsli, akseleratora pedāli vai kokona brīvo daļu) un līdz tam brīdim paraplāns vēl nav pieskāries zemei, tad pilots saņem maksimālo punktu skaitu – 500.

Ja sacensību dalībnieks nokrīt pirms paraplāns ir pieskāries zemes, tad viņš saņem maksimālo punktu skaitu – 500.

Ja sacensību dalībnieks nokrīt vai pieskarās zemei pēc tam, kad piezemēšanās ir piefiksēta un paraplāns ir pieskāries zemei un/vai dalībnieks ir izgājis no ieskaites zonas apļa, tad rezultāts tiek ieskaitīts.

Ja sacensību dalībnieks pieskarās zemei uzreiz ar abām kājām un pirmais punkts, kur noticis kontakts ar zemi nav nosakāms, tad rezultāts tiek mērīts no piezemēšanās mērķa centra līdz tālākā piezemēšanās nospieduma punkta.

Pilota pienākums ir uzreiz un pēc katras piezemēšanās parakstīties par savu rezultātu. Kā arī pilotam ir tiesības neparakstīties, ja viņš nepiekrīt izmērītajam rezultātam un plāno iesniegt protestu. Pilots lēmumu pieņem patstāvīgi ne ar vienu nekonsultējoties, izņemot galveno tiesnesi! Ja rezultāts ir parakstīts no pilota puses, tad tālākās pilota pretenzijas netiek pieņemtas un izskatītas! Ja rezultāts nav parakstīts līdz tekošā raunda beigām un protests nav iesniegts, pilots saņem maksimālo punktu skaitu par attiecīgā raunda piezemēšanos.

Individuālo rezultātu nosaka pēc punktu summas, ko saņēmis dalībnieks sacensību raundos. Iegūtās vietas tiek sadalītas pēc principa: 1. vietu iegūst pilots, kura visu raundu punktu summa ir vismazākā, bet pēdējo vietu iegūst pilots, kura visu raundu punktu summa ir vislielākā. VISU raundu rezultāti tiek ieskaitīti (sliktākais rezultāts netiek dzēsts)!

Ja pilots nav piedalījies kādā no raundiem, tad viņš attiecīgajā raundā saņem maksimālo punktu skaitu.

Ja sacensību dalībniekam nav sporta licences FAI, tad viņa rezultāts piedalās tikai kopējā protokolā. Oficiālajā noslēguma protokolā, kas tiek iesniegts FAI, lai veiktu pilotu reitinga aprēķinu, dalībnieka bez sporta FAI licences rezultāts netiek iekļauts.

13. Sūdzības un protesti

Sūdzība var tikt iesniegta mutiski sacensību vadītājam un/vai galvenajam tiesnesim. Lēmumu par sūdzības iesniegšanu pilots pieņem patstāvīgi uzreiz pēc piezemēšanās un viņa rezultāta paziņošanas, bet līdz brīdim kamēr pilots nav apspriedies ar citiem.

Ja iesniedzējs nav apmierināts ar rezultātu, viņš var iesniegt protestu rakstiskā veidā sacensību direktoram. Termiņš, kurā ir jāiesniedz protests ir 15 minūtes no brīža, kad tika paziņots pilota rezultāts.

Rakstveida protesta iesniegšanas cena ir 10 eiro. Ja protests tiek apmierināts, tad iesniegšanas maksa 10 eiro tiek atmaksāti.

Ja rezultāts ir parakstīts no pilota puses, tad nekādas ne mutiskas, ne rakstiskas pretenzijas, kas attiecas uz konkrēto rezultātu netiek pieņemtas un izskatītas.

 

12. Dalībnieku apbalvošana

Uzvarētāji un balvu ieguvēji tiek apbalvoti ar attiecīgā līmeņa medaļām un diplomiem.

Pasākuma direktors:

Dzintars Reiniks, +371 29345513, [email protected]

Pasākuma organizētājs:

Mihails Vavilovs, +371 29119899, [email protected]

Galvenais tiesnesis:

Inga Polennikova, +372 5222440, [email protected]